Biblia: BIBLIATANULMÁNYOK (fórum)

Szeretettel várunk!

bibliakör network.hu. és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 397 fő
  • Képek - 1359 db
  • Videók - 1848 db
  • Blogbejegyzések - 5433 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,
Szél Terézia Teri
BIBLIA KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel várunk!

bibliakör network.hu. és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 397 fő
  • Képek - 1359 db
  • Videók - 1848 db
  • Blogbejegyzések - 5433 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,
Szél Terézia Teri
BIBLIA KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel várunk!

bibliakör network.hu. és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 397 fő
  • Képek - 1359 db
  • Videók - 1848 db
  • Blogbejegyzések - 5433 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,
Szél Terézia Teri
BIBLIA KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel várunk!

bibliakör network.hu. és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 397 fő
  • Képek - 1359 db
  • Videók - 1848 db
  • Blogbejegyzések - 5433 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,
Szél Terézia Teri
BIBLIA KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

BIBLIATANULMÁNYOK

Ezt a témát Szél Terézia Teri indította 6 éve

ISTEN TISZTELETE

Hozzászólások eddig: 272

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Szél Terézia Teri üzente 5 hónapja

http://bibliatanulmanyok.hu/2017-2/d/d20170427-a-szeretet-mindent-elfedez

A SZERETET MINDENT ELFEDEZ

A keresztények már Péter idejében is Jézus közeli visszajövetelét és a jelen világ végét várták. Ezt onnan tudjuk, hogy 1Pt 4:7 versében ez áll: „A vége pedig mindennek közel van. Annakokáért legyetek mértékletesek és józanok, hogy imádkozzatok.” Más szóval, készüljetek fel a végre! Nagyon is valós értelemben pedig a „vég” mindannyiunk számára a halálunk után csupán csak egy pillanatra van. Amikor meghalunk, lehunyjuk a szemünket, és – akár évezredek telnek el, akár csak pár nap – a következő dolog, amiről tudunk, hogy elérkezett Jézus második adventje és a világ vége.

Péter szerint hogyan kell élniük a keresztényeknek, tudva, hogy a „vége pedig mindennek” közel van (1Pt 4:7-11)?

A keresztényeknek, amellett, hogy komolyan és vigyázva imádkoznak, hajlandónak kell lenniük „az egymás iránti szeretetre; mert a szeretet sok vétket elfedez” (1Pt 4:8).

Mit jelent ez? Hogyan fedezi el a szeretet a bűnt? A megoldás ott rejlik, ahonnan Péter idéz, Péld 10:12 versében: „A gyűlölség szerez versengést; minden vétket pedig elfedez a szeretet.” Ha szeretjük egymást, sokkal készségesebben és könnyebben megbocsátunk annak, aki megsebez, megsért. Krisztus szeretete vezet arra, hogy megbocsássunk. A szeretetünknek kell arra késztetnie, hogy megbocsássunk másoknak. A kis sértéseket, sőt még a nagyokat is jóval készségesebben elnézik, elfelejtik ott, ahol bővölködnek a szeretetben.

Péter éppen ugyanazt a gondolatot fejezi ki, mint Jézus és Pál, miszerint az egész törvényt összegezni lehet abban a kötelezettségben, hogy teljes szívedből szeresd Istent és szeresd a felebarátodat, mint magadat (Mt 22:34-39; Róm 13:8-10).

Péter arra is buzdítja a keresztényeket, hogy legyenek vendégszeretők. Még ha közel is van a második eljövetel, a hívőknek nem szabad emiatt elzárkózni az emberi kapcsolatoktól. Végezetül pedig, amikor a keresztények megszólalnak, úgy beszéljenek, mint akik Isten szavait szólják. Vagyis az idő komolysága miatt szükség van a lelki igazságokról való komoly beszédre.

„…a szeretet sok vétket elfedez.” Ki követett el bűnt ellenünk? Hogyan tanúsíthatunk iránta olyan szeretetet, amely „elfedezi” azt a bűnt? Ha így teszünk, milyen előnyünk származik ebből nekünk, magunknak?

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 5 hónapja

http://bibliatanulmanyok.hu/2017-2/d/d20170426-a-test-bunei

A TEST BŰNEI

Péter felsorolja a rossz dolgokat, amelyeket az emberek a múltban tettek, de amelyekkel felhagytak, miután hinni kezdtek Jézusban, és ezek között említi az ún. „szexuális bűnöket” is.

Olvassuk el még egyszer 1Pt 4:3 versét! Még mi mást sorol fel itt Péter?

Két szónak van itt erősen szexuális jelentéstartalma: „feslettségek” (aselgia, ami „érzékiséget” jelent) és „kívánságok” (epithumia, ami „kívánságot” vagy „vágyat” jelent).

Könnyen megeshet, hogy a keresztények helytelen képet adnak a szexualitásról. Pedig a Biblia nem ellenzi a nemi életet, hiszen Isten teremtette a nemiséget, nagy áldásul adta az emberiségnek. A szexualitásnak helye volt már kezdetben, az Édenben. „Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté. Valának pedig mindketten mezítelenek, az ember és az ő felesége, és nem szégyenlik vala” (1Móz 2:24-25). Isten ezt döntő alkotóelemnek szánta, ami egész életre egyesíti a férjet és a feleséget, így a legjobb hátteret biztosítva a gyermekek felneveléséhez. Ez a közelség és intimitás pedig azt tükrözi, amire Isten is vágyik a népével (lásd Jeremiás 3. fejezet, Ezékiel 16. fejezet, Hóseás 1-3. fejezetei).

A megfelelő helyen, a férfi és nő közötti házasságban a szexualitás mélységes áldást jelent. Ha rosszul, rossz kontextusba helyezik, a világon az egyik legártalmasabb hatása lesz. Az ember fel sem tudja mérni, milyen rettenetes következményekkel járnak ezek a bűnök itt és most! Vajon melyikünk ne ismerne olyanokat, akiknek az élete romba dőlt az ezzel a nagy áldással való visszaélés miatt?!

Mi a közös a következő igékben? 1Móz 19:5; 2Sám 11:4; 1Kor 5:1; 10:8

Persze nincs szükségünk a Bibliára ahhoz, hogy az efféle bűnök által okozott fájdalom és szenvedés történeteiről értesüljünk.

Azért vigyáznunk kell nekünk is! Az ilyen természetű bűnöknek bizony erőteljesen negatív hatása lehet az emberekre, a társadalom pedig rosszallással tekint rájuk. Ám a bűn az bűn, és Krisztus halála még a szexuális bűnöket is elfedi. Keresztényként vigyáznunk kell, főleg ezen az érzékeny területen, hogy „vesd ki először a gerendát a te szemedből és azután gondolj arra, hogy kivesd a szálkát, amely a te atyádfia szemében van” (Lk 6:42).

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 5 hónapja

http://bibliatanulmanyok.hu/2017-2/d/d20170425-ujjaszuletve

ÚJJÁSZÜLETVE

Krisztusban új életünk van, új kezdet lehetőségét kapjuk. Újjászülettünk. Ennek azt kell jelentenie – főként azok számára, akik gyermekkoruk után fogadták el Krisztust –, hogy másképp élünk, mint korábban. Ki ne hallott volna már megdöbbentő történeteket azokról, akik korábban a világban voltak, majd gyökeresen megváltoztak, miután elfogadták Jézust és megmentő kegyelmét?

Péter először az én haláláról és a Jézusban nyert új életről beszél (amely az Ő halálába és feltámadásába való megkeresztelkedés útján lehet a miénk), majd szól azokról a változásokról, amelyeket tapasztalni fogunk.

Olvassuk el 1Pt 4:3-6 verseit! Milyen változás történik az ember életében, és hogyan viszonyulnak mások ehhez?

Péter több kifejezést használ, amelyek az alkoholos italok fogyasztására utalnak: „részegeskedés” (új prot. ford.), „dobzódás”, „tivornyázás” (új prot. ford.) és „ivás”. Mai nyelvezettel szólva: a bulizós napoknak vége. Sőt, szerinte a keresztényben végbement változásnak olyan nagynak kell lennie, hogy akik ismerték korábban, azok „csudálkoznak”, mivel nem vesz többé részt a kicsapongásokban (1Pt 4:4). Itt annak az esélyét láthatjuk, hogy prédikálás nélkül tehetünk bizonyságot azoknak, akik nem hisznek. Az istenfélő keresztényi élet nagyobb bizonyságtétel lehet a világ összes prédikációjánál.

Mit mond Péter ezekben a szakaszokban az ítéletről?

Péter ebben a részben világossá teszi – mint ahogy másutt is a Biblia (Jn 5:29; 2Kor 5:10; Zsid 9:27) –, hogy egy nap Isten majd ítéletet mond a „testben” tett dolgokról (1Pt 4:2). A „holtaknak is… hirdettetett” az evangélium (1Pt 4:6) kifejezéssel arra utal, hogy azoknak, akik most halottak, szintén volt lehetőségük megismerni Isten megmentő kegyelmét a múltban, még életükben. Tehát Isten igazságosan megítélheti őket is.

A Jézusban hívőknek miben más az élete most, szemben azzal, amikor még nem hittek benne? Miben változtatta meg az életüket az Úr?

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 5 hónapja

http://bibliatanulmanyok.hu/2017-2/d/d20170424-testi-szenvedes

TESTI SZENVEDÉS

Igen, Jézus meghalt a bűneinkért, és egyedül benne és az Ő igazságában van az üdvösségünk reménysége, amely befedez és Isten szemében igazzá tesz. Jézus miatt „Isten kegyelmébe fogad bennünket, mintha sohasem vétkeztünk volna” (Ellen G. White: Jézushoz vezető út. Budapest, 2013, Advent Kiadó, 47. o.).

Isten kegyelme viszont nem ér véget annak kimondásával, kijelentésével, hogy megbocsátotta a bűneinket. Erőt is ad, hogy győzni tudjunk felettük!

Olvassuk el Róm 6:1-11, 1Pt 3:18, 21 és 4:1-2 verseit! Mi a kapcsolat a szenvedés és a bűn fölötti győzelem között?

Van egy kis görög szó 1Pt 3:18 versében, amely Jézus áldozatának mindenre kiterjedő jellegét hangsúlyozza: a hapax. Azt jelenti, hogy „egyszer és mindenkorra”. Péter a hapax szóval emeli ki Jézus szenvedésének és értünk való halálának mindent átfogó jellegét.

1Pt 4:1 versében a „Mivelhogy azért” kifejezés összekapcsolja 1Pt 4:1-2 részét azzal, amit 1Pt 3:18-22 szakaszában mondott az apostol. A korábbi versekben rámutat, hogy Krisztus a mi bűneinkért szenvedett, mert így volt képes bennünket Istenhez vinni (1Pt 3:18), és ezért „minket is megtart most… (a) keresztség” (1Pt 3:21).

Talán a keresztség összefüggésében érthetjük meg legjobban Péter szavait: „…aki testileg szenved, megszűnik a bűntől” (1Pt 4:1). A hívő a keresztség által részesül Jézus szenvedésében, halálában és feltámadásában. A keresztény ember eldöntötte, hogy „többé nem emberek kívánságai, hanem Isten akarata szerint” éli majd le „a testben hátralevő időt” (1Pt 4:2, ÚRK). Ezt csak úgy lehet elérni, ha naponta átadjuk magunkat az Úrnak és „szenvedélyeivel és kívánságaival” együtt megfeszítjük a testet (Gal 5:24, ÚRK).

Róm 6:1-11 verseiben Pál kifejti, hogy a keresztények a keresztségkor egyesülnek Jézus halálával és feltámadásával. A keresztségkor meghalunk a bűnnek. Most pedig valósággá kell tenni az életünkben azt, hogy meghaltunk a bűnnek. Pál szavai elárulják a keresztényi élet titkát: „Ezenképpen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban” (Róm 6:11).

Mikor éreztük utoljára, hogy azért szenvedünk testileg, mert harcolnunk kell a bűn ellen? Mit árul el a válaszunk a keresztényi életünkről?

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 1 éve

További tanulmányozásra:

Evangélista érkezett egy városba és így kezdte hirdetni előadásait: „Jöjjenek és lássák, amint a prédikátor kitép egy lapot a Bibliából!” Természetesen tömeg gyűlt össze a látványosságra. Ő kiállt eléjük, kinyitotta a Könyvet, és valamennyiük legnagyobb csodálkozására kitépett egy lapot a Könyvek Könyvéből. „Ez a lap – mondta – soha nem tartozott ide. Ez a lap elválasztotta az Ószövetséget az Újtól.” Akármit is gondoljunk a színpadias fellépésről, a prédikátor fontos dologra hívta fel a figyelmet: a két könyv valójában egy. Az Újszövetség végig az Ószövetséget idézi. Újra és újra, minden, amit az Újszövetség magyaráz, igazol, legyen az Jézus által vagy a többi író által, az Ószövetségre hivatkozik. Hányszor és hányszor jelenti ki Jézus ilyen vagy olyan formában: „Minden írást be kell tölteni!” Jézustól kezdve, aki gyakran mutat vissza az ótestamentumi írásokra (lásd Mt 22:29; Lk 24:27; Jn 5:39; 13:18) Pálon át, aki szintén folyton az Ószövetséget idézi (Róm 4:3; 11:8; Gal 4:27), egészen A jelenések könyvéig a mintegy 550 utalással az Újtestamentum szerves kapcsolatban áll az Ótestamentummal. Az Új- és az Ótestamentum Isten írott kinyilatkoztatásai az emberiség számára a megváltási tervről. És bár nem kérdés, hogy bizonyos részei már nem kötelezőek a kereszténység számára, mint az áldozati rendszer, nem követhetjük el azt a hibát, hogy másodrendű könyvvé nyilvánítjuk az Ószövetséget az Újszövetséghez képest. A Biblia két könyvből áll össze, és mindkettőből életbevágó igazságokat tanulhatunk Istenről, valamint a megváltási tervről.

Beszélgessünk róla!
1. Sokféle kísértésben láthatjuk Jézust, amint Sátán igyekszik kikezdeni Őt, azonban azt is láthatjuk, hogy egyetlen esetben sem bukik el, ellenáll a kísértéseknek, kivédi az alattomos támadásokat. Figyeljük meg, milyen tömören fejezi ki az Ige itt a lényeget: habár Jézus Isten, itt a „bűnös testhez hasonló formában” jelenik meg (Róm 8:3, ÚRK). Úgy használja az Igét, mint védelmi eszközt a gonosz kísértésekkel szemben. Ha Jézusnak ezt kellett tennie, mennyivel életbevágóbb számunkra, hogy még központibb szerepet kapjon az életünkben a Biblia, különösen a kísértések idején?! Vélhetően ismerjük azt az alapelvet, hogy a Szentíráshoz kell folyamodnunk a kísértések elleni harcban. Csakhogy vajon mennyire gyakoroljuk is ezt az életben? Hogyan segíthet mindez kiállni a kísértések ellen, amelyekkel mindannyian szembenézünk?
2. Miért döntő jellemvonás az alázat a keresztények számára? Hogyan válhatunk alázatossá és maradhatunk is azok? Mi a kereszt szerepe ezen a kritikus területen?

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 1 éve

A pusztai szembenállás

„Akkor a Lélek Jézust a pusztába vitte, hogy az ördög megkísértse” (Mt 4:1, ÚRK).

Képzeljük el a jelenetet Sátán szemszögéből! Az isteni, mindenki által tisztelt Lény, akit ő Isten Fiaként ismert, most leereszkedett, emberi testet öltött, hogy megmentse az emberiséget. Ugyanaz a Jézus, aki ellene harcolt a mennyben és aki levetette őt az angyalaival együtt (lásd Jel 12:7-9)! De akkor kicsoda is most ez a Jézus? Egy legyengült ember a kíméletlen pusztaságban, mindenféle segítség nélkül? Egyértelműen úgy tűnt, hogy Jézus könnyű célponttá vált Sátán számára.

„Amikor Sátán és Isten Fia először álltak egymással szemben, Krisztus a mennyei seregek parancsnoka volt, és Sátánt, az égi lázadás vezetőjét kivetették a mennyből. Most látszólag fordított helyzet volt, és Sátán a legjobban akarta kihasználni feltételezett előnyét” (Ellen G. White: Jézus élete. Budapest, 1990, Advent Kiadó, 90. o.). Micsoda különbség! Lucifer valaha azt gondolta: „hasonló leszek a Magasságoshoz” (Ézs 14:14), Jézus viszont megüresítette magát, megválva minden mennyei dicsőségétől. Itt, ebben az egyetlen jelenetben láthatjuk a mérhetetlen különbséget az önzés és az önzetlenség között, hogy milyen áthidalhatatlan szakadék választja el a szentséget a bűntől.

Vö. Ézs 14:12-14 és Fil 2:5-8 verseit! Ezek az igék milyen különbséget mutatnak Jézus és Sátán között?

Képzeljük el az angyalokat, akik ismerték Jézust teljes mennyei dicsőségében, és most látniuk kell, amint a két ellenség szemtől szemben találja magát egy olyan helyzetben, amelyre korábban nem volt példa. Mi már pontosan tudjuk, mi lett a kimenetele ennek az összeütközésnek, azonban az angyalok – valójában az egész menny – ezt akkor nem tudhatták. Így minden bizonnyal várakozással és feszült figyelemmel nézték végig az eseményt.

Sátán felmagasztalta magát, Jézus viszont megalázta magát, egészen a halálig. Mit tanulhatunk a két fél élesen különböző viselkedéséből, és hogyan alkalmazhatjuk ezt a fontos igazságot a saját életünkre? Hogyan kellene mindennek befolyásolnia bizonyos döntéseinket, különösen amikor az énképünk a tét?

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 2 éve

ISTEN BÖLCSESSÉGÉNEK TANULMÁNYOZÁSA
"A mi Urunk Jézus Krisztusnak Istene, a dicsőségnek Atyja adjon nektek bölcsességnek és kijelentésnek lelkét az Ő megismerésében, és világosítsa meg értelmetek szemeit."
(Ef. 1,17-18.)

A megváltás tudománya a legmagasabbrendű tudomány, amelyet az angyalok és az el nem bukott világok értelmes lényei is tanulmányoznak. Oly tudomány, amely behatol a végtelen Isten szándékaiba, „amely öröktől fogva el volt rejtve”, amelyet a végtelen korszakokon át tanulmányozni fognak a megváltottak. Ez a legmagasabb tudomány, amellyel ember csak foglalkozhat. Felüdíti az elmét és felemeli a lelket, amit más tanulmányozás nem képes megtenni… A megváltás tárgya, amelybe az angyalok is vágyakoznak betekinteni, lesz a megváltottak tudománya és éneke az örökkévalóság szüntelen korszakain át. Vajon nem méltó-e már most is a mély elmélkedésre és gondos tannlmányozásra?...
Ez a tárgy kimeríthetetlen. Krisztus testté-lételének, engesztelő áldozatának, közbenjárói munkájának tanulmányozása foglalkoztatni fogja a szorgalmas kutató elméjét mindaddig, amíg az idő tart, és a mennybe tekintve így kiált fel: „Nagy a kegyesség titka!”.
Az örökkévalóságban megtanuljuk majd azt, amit már ezen a földön megérthettünk volna, ha elfogadtuk volna a megvilágosítást. A megváltás tárgyai fogják foglalkoztatni a megváltottak szívét, elméjét és nyelvét az örökkévaló korszakokon át. Örökkön örökké mindig új meglátást nyerünk Krisztus tökéletességéről és dicsőségéről. Krisztus, a hűséges házigazda a végtelen korszakokon át ó és új dolgokat fog előhozni kincstárából.

Mivel Isten végtelen és Őbenne van a bölcsességnek minden kincse, azért az egész örökkévalóságon át állandóan kutathatjuk, mégsem tudjuk kimeríteni bölcsessége, jósága és hatalma gazdagságát.

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 2 éve

KORONÁT ÉS HÁRFÁT AJÁNDÉKOZ NEKEM
"Annakokáért eltétetett nekem az igazság koronája, amelyet megad nekem az Úr, az igaz Bíró ama napon, de nemcsak nekem, hanem mindazoknak, akik vágyva várják az Ő megjelenését."
(II. Tim. 4,8.)

Mielőtt bemennek Isten városába, a Megváltó megajándékozza követőit a győzelem jelvényeivel és felruházza őket királyságának jeleivel. A ragyogó sorok négyszögben állnak fel királyuk körül, akinek alakja magasan kiemelkedik a szentek és angyalok fölé, és arca jóságos szeretettel telve sugárzik feléjük. A megváltottak megszámlálhatatlan seregén keresztül minden szem Reá tekint és szemléli dicsőségét, akinek „oly rút, nem emberi volt ábrázatja, és alakja sem ember fiáé volt” (Ésa. 52,14). A győzők fejére saját maga teszi rá jobb kezével a dicsőség koronáját. Mindenki kap egy koronát, rajta saját nevével és e felirattal: „Szentség az Úrnak”, Mindenki kap egy győzelmi pálmát és egy ragyogó arany hárfát. Amikor a parancsnokló angyal megadja a hangot, mindenki ügyesen pengeti hárfáját, és édes zene dallamos hangjai csendülnek fel. Kimondhatatlan elragadtatás tölt be minden szívet, és minden hang hálás dicséretben egyesül: „Annak, aki szeretett minket és megmosott minket bűneinkből az Ő vérével, és tett minket királyokká és papokká az Ő Istenének és Atyjának, Annak legyen dicsőség és hatalom mindörökkön örökké.” (Jel. 1,5-6.).
Óh, míly kimondhatatlan öröm lesz, mikor meglátjuk Őt, akit szerettünk. Meglátjuk az Ő dicsőségében, aki annyira szeret bennünket, hogy önmagát adta értünk. Szemléljük majd azokat a kezeket, áldólag kiterjesztve felénk, amelyeket egykor átszegeztek a mi megváltásunkért.
Azok, akik... Isten kezébe helyezik magukat... meglátják a Királyt az Ő szépségében. Szemlélni fogják csodálatos dicsőségét, és arany hárfáikat kezükbe véve betöltik az egész mennyet elragadó zenével és énekekkel a Bárány dicséretére.

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 3 éve

JÉZUS MINT IFJÚ
"A kis gyermek pedig növekedett és erősödött lélekben, betelve bölcsességgel, és az Istennek kegyelme volt rajta."
(Luk. 2,40.)

Csodálatos jelentőségű Jézus gyermekkorának e rövid feljegyzése. Atyja orcájának világosságában „növekedett bölcsességben és testének állapotában és az Isten és emberek előtti kedvességben”. Értelme tevékeny és éles volt, és korát meghaladó meggondoltsággal és bölcsességgel bírt. Jelleme tiszta volt és kiegyensúlyozott. Testi és lelki erői fokozatosan fejlődtek és lépést tartottak a gyermekkor törvényeivel.
Jézus mint gyermek, rendkívül szeretetreméltó természettel bírt. Készséges kezei mindig hajlandók voltak mások szolgálatára. Oly türelmet nyilvánított, amit semmi meg nem zavarhatott. Oly igazságérzettel bírt, amely sohasem áldozta fel a feddhetetlenséget. Elveihez szilárdan ragaszkodott, mint a szikla. Élete az önzetlenség és udvariasság kedvességét árasztotta.
Jézus anyja mély komolysággal figyelte az erőinek a kibontakozását és jellemének tökéletesedését. Türelemmel és szeretettel igyekezett bátorítani és tanítani... Jézus az édesanyjának ajkairól és a próféták írásaiból tanulta meg a mennyei dolgokat. Ugyanazon szavakat, amelyeket Ő maga szólt Mózesnek Izráel számára, most anyja térdein tanulta. Mikor gyermekből ifjúvá serdült, nem látogatta a rabbi-iskolákat. Nem volt szüksége arra a nevelésre, amelyet ilyen forrásokból nyerhetett volna, mert Isten volt a tanítója...
Mivel úgy szerezte ismeretét, mint mi, mély Írásismerete mutatja, milyen szorgalmasan tanulmányozta Isten Igéjét ifjú korában... Értelmének első kibontakozásától kezdve állandóan növekedett a kegyelemben és az igazság ismeretében. /DA. 68-70./

Válasz

Szél Terézia Teri üzente 3 éve

KERESKEDJETEK, MÍG MEGJÖVÖK

"Elõszólítván azért tíz szolgáját, ada nékik tíz gírát, és monda nékik: Kereskedjetek, míg megjövök." Lukács 19,13

Jézus magáról beszél. õ az, aki elmegy. A példázat kétféle emberrõl beszél: szolgákról és alattvalókról. Ezen a földön mindenki alattvalója - nincs senki fölötte lévõ. Kérdés, hogy szolgái vagy alattvalói közé tartozol-e? Egy mondat dönti el: akarod-e, hogy uralkodjon fölötted? Lehet, hogy magad akarsz uralkodni. Szeretnéd, ha mindenkivel szemben érvényesülhetne az akaratod. Az alattvalók üzenetet küldtek utána: "Nem akarjuk, hogy õ uralkodjék mi rajtunk." Lehet, soha nem merted ezt kimondani, de Isten hallja az életedbõl. Nehéz letenni a koronát, és leszállni a trónról. Félek, hogy az Ige megállapítása most az, hogy nem a szolgái, hanem az alattvalói közé tartozol. Isten élesen fogalmaz. Gyûlölöd õt, ha nem akarod, hogy uralkodjon rajtad. Kimondtad-e csak egyszer is igazán szívedbõl, hogy Uram, legyen meg az akaratod?! Ha még nem, alattvaló vagy, végsõ megfogalmazásban ellenség, és gyûlölöd õt. Elõszólította tíz szolgáját. A sok alattvaló között milyen kevés ez a tíz! Vajon színe elé szólíthat-e Isten minden reggel, hogy mint szolga, napi parancsot kapj? A szolga nem azt csinálja, amit akar. Urának akaratát keresi. A szolgák kapnak valamit, amit az alattvalók nem. Kaptál-e gírát, kaptál-e kegyelmet? Azért adta át a szolgáknak, hogy kereskedjenek, és amikor visszajön, elszámoljanak. Testvér, lesz végelszámolás! Az utolsó ítélet azt jelenti, hogy elõtte már volt sok kicsi ítélet. Jézus elment, hogy országot vegyen. Minden bûnödnek büntetését kifizette, és vár téged az õ országába, hogy meghallhasd: "Jól vagyon jó és hû szolgám!"

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Sályi Tiborné Erzsike írta 11 órája a(z) HISZEK A SZERETETBEN fórumtémában:

Imádság: Megváltó Krisztusunk! Egységre hívtál minket, mint ...

Sályi Tiborné Erzsike írta 11 órája a(z) HISZEK A SZERETETBEN fórumtémában:

Napi lelki táplálék Az Ige Mellett Steinbach Józsefnek, a ...

Sályi Tiborné Erzsike 23 órája új blogbejegyzést írt: Mai Ige.

Sályi Tiborné Erzsike írta 1 napja a(z) HISZEK A SZERETETBEN fórumtémában:

Imádság: Mindenható és teremtő Istenünk! Te az embert...

Sályi Tiborné Erzsike írta 1 napja a(z) HISZEK A SZERETETBEN fórumtémában:

Napi lelki táplálék Az Ige Mellett Steinbach Józsefnek, a ...

Szél Terézia Teri írta 1 napja a(z) ISTEN IGÉI: Minden napra! fórumtémában:

HORDOZZ! "Te azért a munkának terhét hordozzad, ...

Szél Terézia Teri 1 napja új blogbejegyzést írt: GYÖNYÖRKÖDÉS AZ IGÉBEN

Sályi Tiborné Erzsike 2 napja új blogbejegyzést írt: Mai Ige.

Sályi Tiborné Erzsike 3 napja új blogbejegyzést írt: Mai Ige.

Sályi Tiborné Erzsike írta 3 napja a(z) HISZEK A SZERETETBEN fórumtémában:

Imádság: Istenünk, segíts, hogy örömhíredet...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu